- עליך לסמן בעכבר המחשב בכל שורה את הריבוע המתאים.

- אל תדלגו על שורות. אם אינך יודע מה לסמן אתה יכול לסמן "לא ידוע"

- לאחר שסיימתם לסמן את כל השורות לחצו על הכפתור – חשב.


הרבה מאוד הרבה במקצת בכלל לא/ לא ידוע תכונה מס'
                אלימות מרבה במריבות מילוליות או פיסיות עם החברים, לעתים קרובות מעורב בהן, מרבה לריב עם האחים (יכול סתם ככה לעבור ליד אח שלו ולהחטיף לו מכה....) 1
הכנת השיעורים "נמרחת" – הכנת השיעורים נמשכת "כל הערב", 2
התמדה - לעתים קרובות מסרב לבצע משימות הדורשות הקשבה והתמדה (כגון שיעורים או עזרה בבית). 3
התמדה - מתקשה להתמיד במשימות או משחקים ("מפסיק באמצע"). 4
  התפרצויות זעם כועס לעתים קרובות, מתפרץ, בעל "פתיל קצר" 5
חולמנות מרבה לקשקש במחברות, לצייר ציורים בזמן השיעורים (בבית או בבית הספר) 6
חולמנות נוטה לחלום בהקיץ, "אסטרונואט" 7
חוסר מנוחה - לעתים קרובות קם מהמקום, עוזב את החדר בזמן הכנת השיעורים (הולך לאכול, לשרותים, חייב לראות תוכנית טלוויזיה...). 8
            חוסר נטילת אחריות – מאשים אחרים בשגיאות שלו. 9
חוסר סבלנות - מתקשה לחכות לתורו במשחקים או בפעילויות חברה. 10
חוסר סבלנות - עונה לשאלות לפני שסיימו לנסח אותן ("קופץ בראש"). 11
חוסר ציות לכללים - מתקשה לקבל כללי מרות, סמכות 12
חוסר קשב - לעתים קרובות נראה כי לא מקשיב למה שאומרים לו. 13
 חוסר שקט - מגלה סימני אי שקט, "זז הרבה במקום"  "קשה לו לשבת במקום", "יש לו קוצים"…מרבה להתעסק בידיים או רגליים, ("לא מסוגל לשבת בשקט על הכיסא"). 14
מאבד חפצים - לעתים קרובות מאבד חפצים הדרושים לפעילות יום-יומית (צעצועים, כלי כתיבה, ספרים וכו'). 15
מוסח בקלות - גירויים חיצוניים (רעשים, מוסיקה , פטפוט של חברים, טלוויזיה)  מסיחים בקלות את דעתה ולכן מפסיקה להיות מרוכזת בשיעורים או במטלות אחרות. 16
מפוזר - "מבולבלת ושכחנית" בפעילויות יום-יומיות (שוכחת למסור הודעות , שוכחת איפה הניחה חפצים, מאבדת חפצים ). 17
מציק, מתגרה באחרים - לעתים קרובות מטרידה או מפריעה לילדים אחרים 18
נטייה להתווכח - מרבה להתווכח עם מבוגרים (הורים, מורים) 19
נטילת סיכונים מרבה לעסוק בפעילות עם ריגוש, מטפסת על עצים. 20
סקרנות אוהבת לפרק חפצים, מוצרי חשמל, "להבין איך הם עובדים" 21
פיזור דעת- לעתים קרובות לא מקדישה תשומת לב  לפרטים הקשורים לשיעורים או לפעילויות אחרות, עושה שגיאות "טיפשיות" בשיעורים או בפעילויות אחרות בגלל פיזור דעת. 22
פעילות יתר - מרבה להתרוצץ, להסתובב, לטפס על חפצים בכיתה או בבית. 23
פעילות יתר מרבה לנדנד רגליים, להתנדנד על הכיסא 24
צורך בפעילות רבה - מרבה בריצה או בטיפוס (על עצים, מקומות גבוהים). 25
קושי בדחיית סיפוק חייבת לקבל את מבוקשה מיד, לא מרפה עד שיסכימו לה.... לא מכירה את המושג אחר כך, "מתישבת על הווריד".... 26
קושי בהכנת שיעורים -מתחמקת מהכנת שיעורים, "לא קיבלנו שיעורים", "הכנתי בבית הספר". 27
קושי בהתארגנות - מתקשה לארגן משימות (הכנת שיעורים, ארגון חומר לימודי במסגרת עבודות חקר , וכדומה). 28
קושי בויסות תגובות לא יכולה להתאפק, חייבת להתפרץ לתוך שיחה של אחרים אם צריך להגיד משהו. 29
קליקים נוהגת לפכור אצבעות, צוואר, גוו (עושה קליקים עם האצבעות") 30
קשיי התמדה - מתקשה למלא הוראות ולסיים שיעורים ומטלות אחרות (אם כי מבינה את ההוראות הנדרשות ממנה). 31
ריבוי מלל- מרבה לדבר, פטפטנית. 32
רעשני - מתקשה לשחק בשקט. 33
תיפוף מרבה לתופף על השולחן, הגוף, עם העיפרון 34

 
דף הבית 
אודות  
תהליך האבחון של הפרעת קשב 
מבחנים ממוחשבים  
שאלונים להורדה  
שאלונים לאבחון עצמי 
מאמרים 
עדכונים 
קטעי וידאו 
...אימרות כנף של 
...ולעתים העיניים דומעות 
לילדים ונוער 
פורום 
דרכי הגעה  
קישורים מומלצים 
צרו קשר  
 
כל הזכויות שמורות למכון אדר © 2008