- עליך לסמן בעכבר המחשב בכל שורה את הריבוע המתאים.

- אל תדלגו על שורות. אם אינך יודע מה לסמן אתה יכול לסמן "לא ידוע"

- לאחר שסיימתם לסמן את כל השורות לחצו על הכפתור – חשב.


הרבה מאוד הרבה במקצת בכלל לא/ לא ידוע תכונה מס'
                אלימות מרבה במריבות מיליות או פיסיות עם החברים, לעתים קרובות מעורבת בהן, מרבה לריב עם האחים (יכולת סתם ככה לעבור ליד אח שלה ולהחטיף לה מכה....) 1
הכנת השיעורים "נמרחת" הכנת השיעורים נמשכת "כל הערב" 2
התמדה - לעתים קרובות מסרבת לבצע משימות הדורשות הקשבה והתמדה (כגון שיעורים או עזרה בבית). 3
התמדה - מתקשה להתמיד במשימות או משחקים ("מפסיקה באמצע"). 4
  התפרצויות זעם כועסת לעתים קרובות, מתפרצת, בעלת "פתיל קצר" 5
חולמנות מרבה לקשקש במחברות, לצייר ציורים בזמן השיעורים (בבית או בבית הספר) 6
חולמנות נוטה לחלום בהקיץ, "אסטרונואטית" 7
חוסר מנוחה -לעתים קרובות קמה מהמקום, עוזבת את החדר בזמן הכנת השיעורים (הולכת לאכול, לשרותים, חייבת לראות תוכנית 8
            חוסר נטילת אחריות מאשימה אחרים בשגיאות שלה. 9
חוסר סבלנות - מתקשה לחכות לתורה במשחקים או בפעילויות חברה. 10
חוסר סבלנות - עונה לשאלות לפני שסיימו לנסח אותן ("קופצת בראש"). 11
חוסר ציות לכללים - מתקשה לקבל כללי מרות, סמכות 12
חוסר קשב - לעתים קרובות נראה כי לא מקשיבה למה שאומרים לה. 13
 חוסר שקט - מגלה סימני אי שקט, "זזה הרבה במקום"  "קשה לה לשבת במקום", "יש לה קוצים" מרבה להתעסק בידיים או רגליים, ("לא מסוגלת לשבת בשקט על הכיסא"). 14
מאבד חפצים - לעתים קרובות מאבדת חפצים הדרושים לפעילות יום-יומית (צעצועים, כלי כתיבה, ספרים וכו'). 15
מוסח בקלות - גירויים חיצוניים (רעשים, מוסיקה , פטפוט של חברים, טלוויזיה)  מסיחים בקלות את דעתה ולכן מפסיקה להיות מרוכזת בשיעורים או במטלות אחרות. 16
מפוזר - "מבולבל ושכחן" בפעילויות יום-יומיות (שוכח למסור הודעות , שוכח איפה הניח חפצים, מאבד חפצים…). 17
מציק, מתגרה באחרים - לעתים קרובות מטריד או מפריע לילדים אחרים 18
נטייה להתווכח - מרבה להתווכח עם מבוגרים (הורים, מורים) 19
נטילת סיכונים מרבה לעסוק בפעילות עם ריגוש, מטפס על עצים. 20
סקרנות – אוהב לפרק חפצים, מוצרי חשמל, "להבין איך הם עובדים" 21
פיזור דעת- לעתים קרובות לא מקדיש תשומת לב  לפרטים הקשורים לשיעורים או לפעילויות אחרות, עושה שגיאות "טיפשיות" בשיעורים או בפעילויות אחרות בגלל פיזור דעת. 22
פעילות יתר - מרבה להתרוצץ, להסתובב, לטפס על חפצים בכיתה או בבית. 23
פעילות יתר – מרבה לנדנד רגליים, להתנדנד על הכיסא 24
צורך בפעילות רבה - מרבה בריצה או בטיפוס (על עצים, מקומות גבוהים). 25
קושי בדחיית סיפוק – חייב לקבל את מבוקשו מדיי, לא ירפה עד שיסכימו לו.... לא מכיר את המושג אחר כך, "מתישב על הווריד".... 26
קושי בהכנת שיעורים - מתחמק מהכנת שיעורים, "לא קיבלנו שיעורים", "הכנתי בבית הספר". 27
קושי בהתארגנות - מתקשה לארגן משימות (הכנת שיעורים, ארגון חומר לימודי במסגרת עבודות חקר , וכדומה). 28
קושי בויסות תגובות – לא יכול להתאפק, חייב להתפרץ לתוך שיחה של אחרים אם צריך להגיד משהו. 29
קליקים – נוהג לפכור אצבעות, צוואר, גוו (עושה קליקים עם האצבעות") 30
קשיי התמדה - מתקשה למלא הוראות ולסיים שיעורים ומטלות אחרות (אם כי מבין את ההוראות הנדרשות ממנו). 31
ריבוי מלל- מרבה לדבר, פטפטן. 32
רעשני - מתקשה לשחק בשקט. 33
תיפוף – מרבה לתופף על השולחן, הגוף, עם העיפרון 34

 
דף הבית 
אודות  
תהליך האבחון של הפרעת קשב 
מבחנים ממוחשבים  
שאלונים להורדה  
שאלונים לאבחון עצמי 
מאמרים 
עדכונים 
קטעי וידאו 
...אימרות כנף של 
...ולעתים העיניים דומעות 
לילדים ונוער 
פורום 
דרכי הגעה  
קישורים מומלצים 
צרו קשר  
 
כל הזכויות שמורות למכון אדר © 2008