- עליך לסמן בעכבר המחשב בכל שורה את הריבוע המתאים.

- אל תדלג על שורות. אם אינך יודע מה לסמן אתה יכול לסמן "לא ידוע"

- בחלק מהנושאים הינך מתבקש להתיחס לתפקודך בילדות או עכשיו. אם ההגדה המתיחס לילדות או להווה נכונה אתה יכול לסמן (כלומר זה לא מחייב שגם בעבר וגם כיום התכונה מתאימה – במהלך השנים חלק מהתכונות של הפרעות קשב "מתבגרות", משתנות או אף חולפות.).

- לאחר שהינך מסיים לסמן את כל השורות לחץ על הכפתור – חשב.


הרבה מאוד הרבה במקצת בכלל לא/ לא ידוע תכונה מס'
                אלימות – מרבה במריבות , בד"כ מילוליות. בילדותו הירבה לריב עם האחים, ילדים בבית הספר. 1
הכנת מטלות לימודיות "נמרחת" – הכנת מטלות לימודיות, נמשכת לאורך זמן, נוטה לדחות הגשת עבודות במסגרת הלימודים (מכללה/אוניברסיטה) 2
התמדה – בילדות התקשה להתמיד בביצוע מטלות לימודיות, התחמק, התקשה ללמוד לאורך זמן (להיות "חרשן"). 3
התמדה - מתקשה להתמיד במשימות , מתלהב בתחילה ומצטנן בהמשך. 4
  התפרצויות זעם – כועס לעתים קרובות, מתפרץ, בעל "פתיל קצר" 5
חולמנות בילדות הרבה לקשקש במחברות, לצייר ציורים בזמן השיעורים (בבית או בבית הספר) או כיום בהאזנה להרצאות לא נוהג לרשום את תוכן ההרצאות. 6
חולמנות בילדות נטה לחלום, היה "אסטרונאוט". 7
חוסר מנוחה – מתקשה לשבת לאורך זמן בישיבות, דיונים או בזמן הכנת מטלות לימודיות, קם ממקומו, מסתובב. 8
            חוסר נטילת אחריות – מאשים אחרים בשגיאות שלו. לא לוקח אחריות על מעשיו 9
חוסר סבלנות - מתקשה לחכות לתורו במשחקים או בפעילויות חברה. 10
חוסר סבלנות - עונה לשאלות לפני שסיימו לנסח אותן ("קופץ בראש"). 11
חוסר ציות לכללים – בילדות התקשה לקבל כללי מרות, סמכות. לחילופין גם כיום מתקשה לקבל מרות (במסגרת השרות הצבאי למשל) בעבודה.  12
חוסר קשב - לעתים קרובות נראה כי לא מקשיב למה שאומרים לו. חש כי הוא מפסיק להקשיב לאחרים באמצע שיחה. 13
 חוסר שקט – בילדות גילה סימני אי שקט, "זז הרבה במקום"  "קשה היה לו לשבת במקום", "היה לו קוצים" הרבה להתעסק בידיים או רגליים, ("לא מסוגל לשבת בשקט על הכיסא"). 14
מאבד חפצים – מפוזר, נוטה לשעוח חפצים. 15
מוסח בקלות - גירויים חיצוניים (רעשים, מוסיקה , פטפוט של חברים, טלוויזיה)  מסיחים בקלות את דעתו ולכן מפסיק להיות מרוכז בלימודים או במטלות אחרות. מתקשה לעבוד בסביבה רועשת. 16
מפוזר - "מבולבל ושכחן" בפעילויות יום-יומיות (שוכח למסור הודעות , שוכח איפה הניח חפצים, מאבד חפצים ). 17
מציק, מתגרה באחרים – בילדות הרבה להציק לאחרים או לילדים בבית הספר, בשכונה. 18
נטייה להתווכח – בילודת הרבה להתווכח עם מבוגרים (הורים, מורים). גם כיום נהנה להתווכח. 19

נטילת סיכונים נוטה ללכת "על הקצה", עוסק בספורט "אקסטרים" (צלילה, צניחה, בנג'י), אוהב נהיגה מהירה לעתים פרועה.

20
סקרנות – בעל כישורים טכניים, אוהב עבודה פיסית, לפרק מכשירים, לתקן. 21
פיזור דעת- לעתים קרובות לא מקדיש תשומת לב  לפרטים הקשורים להרצאות או לפעילויות אחרות, נוטה לפיזור דעת בעבודה. 22
פעילות יתר - בילדותו הרבה להתרוצץ, להסתובב, התקשה להישאר בכיתה, נהג לצאת החוצה "להתאורר". 23
פעילות יתר – מרבה לנדנד רגליים, להתנדנד על הכיסא 24
צורך בפעילות רבה - מרבה בעיסוק בספורט, לעתים זקוק לפעילות גופנית כגון אימון בחדר כושר או ריצה כדי להתרכז בלימודים. 25
קושי בדחיית סיפוק – בילדותו היה חייב לקבל את מבוקשו מיד, לא הרפה עד שיסכימו לו.... לחילופין גם כיום מתקשה להתאפק, מבצע קניות אימפולסיביות. 26
קושי בהכנת שיעורים בילדות  - בילדות התחמק מהכנת שיעורים, "לא קיבלנו שיעורים", "הכנתי בבית הספר". 27
קושי בהתארגנות - מתקשה לארגן משימות (הכנת שיעורים, ארגון חומר לימודי, פרויקטים במסגרת העבודה כדומה). 28
קושי בויסות תגובות – בילדות לא יכל להתאפק, חייב להתפרץ לתוך שיחה של אחרים אם צריך להגיד משהו, או כיום מתקשה "לשתוק", חייב להגיד מה שהוא חושב. 29
קליקים – נוהג (או נהג בילדותו) לפכור אצבעות, צוואר, גוו (עושה קליקים עם האצבעות") 30
קשיי התמדה - מתקשה למלא הוראות ולסיים מטלות לימודיות או במסגרת העבודה. 31
ריבוי מלל- מרבה לדבר, פטפטן. 32
רעשני – דיבורו רעשני, לחוץ ואימפולסיבי. 33
תיפוף – בילדות (או גם עכשיו) הרבה לתופף על השולחן, "דרבוקיסט". 34

 
דף הבית 
אודות  
תהליך האבחון של הפרעת קשב 
מבחנים ממוחשבים  
שאלונים להורדה  
שאלונים לאבחון עצמי 
מאמרים 
עדכונים 
קטעי וידאו 
...אימרות כנף של 
...ולעתים העיניים דומעות 
לילדים ונוער 
פורום 
דרכי הגעה  
קישורים מומלצים 
צרו קשר  
 
כל הזכויות שמורות למכון אדר © 2008