- עלייך לסמן בעכבר המחשב בכל שורה את הריבוע המתאים.

- אל תדלגי על שורות. אם אינך יודעת מה לסמן את יכול לסמן "לא ידוע"

- בחלק מהנושאים הינך מתבקש להתיחס לתפקודך בילדות או עכשיו. אם ההגדה המתיחס לילדות או להווה נכונה את יכולה לסמן (כלומר זה לא מחייב שגם בעבר וגם כיום התכונה מתאימה – במהלך השנים חלק מהתכונות של הפרעות קשב "מתבגרות", משתנות או אף חולפות.).

- לאחר שהינך מסיימת לסמן את כל השורות לחצי על הכפתור – חשב.


הרבה מאוד הרבה במקצת בכלל לא/ לא ידוע תכונה מס'
                אלימות – מרבה במריבות, בד"כ מילוליות. בילדותה הירבה לריב עם האחים, ילדים בבית הספר. 1
הכנת מטלות לימודיות "נמרחת" – הכנת מטלות לימודיות, נמשכת לאורך זמן, נוטה לדחות הגשת עבודות במסגרת הלימודים (מכללה/אוניברסיטה) 2
התמדה – בילדות התקשתה להתמיד בביצוע מטלות לימודיות, התחמק, התקשתה ללמוד לאורך זמן (להיות "חרשנית"). 3
התמדה - מתקשה להתמיד במשימות , מתלהבת בתחילה ומצטננת בהמשך. 4
  התפרצויות זעם – כועסת לעתים קרובות, מתפרץ, בעלת "פתיל קצר" 5
חולמנות בילדות הרבתה לקשקש במחברות, לצייר ציורים בזמן השיעורים (בבית או בבית הספר) או כיום בהאזנה להרצאות לא נוהגת לרשום את תוכן ההרצאות. 6
חולמנות בילדות נטתה לחלום, היתה "אסטרונאוטית". 7
חוסר מנוחה – מתקשה לשבת לאורך זמן בישיבות, דיונים או בזמן הכנת מטלות לימודיות, קמה ממקומו, מסתובבת. 8
            חוסר נטילת אחריות – מאשימה אחרים בשגיאות שלה. לא לוקח אחריות על מעשיה. 9
חוסר סבלנות - מתקשה לחכות לתורה במשחקים או בפעילויות חברה. 10
חוסר סבלנות - עונה לשאלות לפני שסיימו לנסח אותן ("קופצת בראש"). 11
חוסר ציות לכללים – בילדות התקשתה לקבל כללי מרות, סמכות. לחילופין גם כיום מתקשה לקבל מרות (או במסגרת השרות הצבאי למשל) בעבודה.  12
חוסר קשב - לעתים קרובות נראה כי לא מקשיבה למה שאומרים לה. חשה כי היא מפסיקה להקשיב לאחרים באמצע שיחה. 13
 חוסר שקט – בילדות גילתה סימני אי שקט, "זזה הרבה במקום"  "קשה היה לה לשבת במקום", "היה לה קוצים" הרבה להתעסק בידיים או רגליים, ("לא מסוגלת לשבת בשקט על הכיסא"). 14
מאבדת חפצים – מפוזרת, נוטה לשכוח חפצים. 15
מוסחת בקלות - גירויים חיצוניים (רעשים, מוסיקה , פטפוט של חברים, טלוויזיה)  מסיחים בקלות את דעתה ולכן מפסיקה להיות מרוכזת בלימודים או במטלות אחרות. מתקשה לעבוד בסביבה רועשת. 16
מפוזר - "מבולבלת ושכחנית" בפעילויות יום-יומיות (שוכחת למסור הודעות , שוכחת איפה הניחה חפצים, מאבדת חפצים ). 17
מציק, מתגרה באחרים – בילדותה הרבתה להציק לאחרים או לילדים בבית הספר, בשכונה. 18
נטייה להתווכח – בילדות הרבתה להתווכח עם מבוגרים (הורים, מורים). גם כיום נהנית להתווכח. 19

נטילת סיכונים נוטה ללכת "על הקצה", עוסק בספורט "אקסטרים" (צלילה, צניחה, בנג'י), אוהבת נהיגה מהירה לעתים פרועה.

20
סקרנות – בעלת כישורים טכניים, אוהב עבודה פיסית, לפרק מכשירים, לתקן. 21
פיזור דעת- לעתים קרובות לא מקדישה תשומת לב  לפרטים הקשורים להרצאות או לפעילויות אחרות, נוטה לפיזור דעת בעבודה. 22
פעילות יתר - בילדותה הרבתה להתרוצץ, להסתובב, התקשתה להישאר בכיתה, נהגה לצאת החוצה "להתאורר". 23
פעילות יתר – מרבה לנדנד רגליים, להתנדנד על הכיסא 24
צורך בפעילות רבה - מרבה בעיסוק בספורט, לעתים זקוקה לפעילות גופנית כגון אימון בחדר כושר או ריצה כדי להתרכז בלימודים. 25
קושי בדחיית סיפוק – בילדותה היתה חייבת לקבל את מבוקשה מיד, לא הרפתה עד שיסכימו לה.... לחילופין גם כיום מתקשה להתאפק, מבצע קניות אימפולסיביות. 26
קושי בהכנת שיעורים בילדות  - בילדות התחמקה מהכנת שיעורים, "לא קיבלנו שיעורים", "הכנתי בבית הספר". 27
קושי בהתארגנות - מתקשה לארגן משימות (הכנת שיעורים, ארגון חומר לימודי, פרויקטים במסגרת העבודה כדומה). 28
קושי בויסות תגובות – בילדות לא יכלה להתאפק, חייבת להתפרץ לתוך שיחה של אחרים אם צריכה להגיד משהו, או כיום מתקשה "לשתוק", חייבת להגיד מה שהיא חושבת. 29
קליקיםנוהגת (או נהגה בילדותה) לפכור אצבעות, צוואר, גוו (עושה קליקים עם האצבעות") 30
קשיי התמדה - מתקשה למלא הוראות ולסיים מטלות לימודיות או במסגרת העבודה. 31
ריבוי מלל- מרבה לדבר, פטפטנית. 32
רעשני – דיבורה רעשני, לחוץ ואימפולסיבי. 33
תיפוף – בילדות (או גם עכשיו) הרבתה לתופף על השולחן, "דרבוקיסטית". 34

 
דף הבית 
אודות  
תהליך האבחון של הפרעת קשב 
מבחנים ממוחשבים  
שאלונים להורדה  
שאלונים לאבחון עצמי 
מאמרים 
עדכונים 
קטעי וידאו 
...אימרות כנף של 
...ולעתים העיניים דומעות 
לילדים ונוער 
פורום 
דרכי הגעה  
קישורים מומלצים 
צרו קשר  
 
כל הזכויות שמורות למכון אדר © 2008