הפרעת קשב וריכוז – ADHD

הפרעת קשב וריכוז – ADHD – אבחנה, קריטריונים /דר' עדי אדר

 

כיצד מאבחנים ADHD ?

תסמונת טווח הקשב הקצר עם (וללא) פעילות יתר ( (ADHD היא הפרעה נוירולוגית התנהגותית אשר קשה לאבחנה במתודולוגיה הרפואית הרגילה (אין אפשרות לאבחנה ע"י בדיקות מעבדה, בדיקות הדמייה/רנטגן). האבחנה מתבססת על התרשמות קלינית וכן בדיקה נוירולוגית ובדיקות עזר נוספות כגון אבחון פסיכולוגי/אבחון פסיכודידקטי, חוות דעת של הורים ומורים, חוות דעת של יועצת חינוכית/מרפאה בעיסוק/קלינאית תקשורת. כמו כן ניתן לבסס את האבחנה באמצעות שאלונים כדוגמת שאלוני קונרס או קריטריונים של DSM4-TR . אמצעי אבחון נוסף הוא מבחנים ממוחשבים הבודקים יכולת ביצוע מתמשכת (של מטלה משעממת) כגון מבחני טובה או מבחני קונרס ממוחשבים ( אשר יש להדגיש כי הם מסייעים לאבחנה אך לא יכולים באופן בלעדי לקבוע אבחנה של ADHD !).

1. תחילת התבטאות הסימפטומים לפני גיל 7 שנים (במידה והפרעת הקשב והריכוז מופיעה בגיל מאוחר יותר הסיכוי הוא שהגורם הוא לא הפרעת קשב וריכוז ראשונית אלא מצבים אחרים כגון "סערת גיל ההתבגרות", הפרעה חברתית או רגשית וכ"ו).

2. התבטאות ההפרעה קיימת לפחות בשני מצבים חברתיים שונים (בית ספר, בית, בזמן הבדיקה הנוירולוגית).

3. ההפרעה קיימת לפחות 6 חודשים.

4. ההפרעה גורמת לפגיעה משמעותית בתפקוד האקדמי, חברתי או תעסוקתי (תעסוקתי – הכוונה למבוגרים עם ADHD העלולים להתקשות להתמיד או להצליח במקום עבודתם).

5. הסימפטומים לא מוסברים ע"י הפרעה אחרת כגון הפרעת אישיות, חרדה, דיכאון וכ"ו.

 

 

דף הבית 
אודות  
תהליך האבחון של הפרעת קשב 
מבחנים ממוחשבים  
שאלונים להורדה  
שאלונים לאבחון עצמי 
מאמרים 
עדכונים 
קטעי וידאו 
...אימרות כנף של 
...ולעתים העיניים דומעות 
לילדים ונוער 
פורום 
דרכי הגעה  
קישורים מומלצים 
צרו קשר  
 
כל הזכויות שמורות למכון אדר © 2008